پزشک خانواده در استان فارس اختیاری می‌شود

‌به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در زمینه مبارزه با کروناویروس و غربالگری مردم استان گفت: استان فارس در مدیریت کرونا ویروس در کشور خوش درخشید که این موفقیت علاوه بر همکاری مجموعه استانداری با دست اندرکاران حوزه سلامت،، وجود پزشکان خانواده و مراقبان سلامت بوده است.

مهرزاد لطفی تهیه ۲۵۵۹ تست کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته را در کشور بی نظیر خواند و افزود: از این تعداد بیش از هزار مورد آن در مراکز ۱۶ ساعته بوده است و این نشان دهنده تلاش پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ است، البته مسؤولان حوزه سلامت استان قدردان این مهم بوده و پیگیر مسائل و چالش‌های موجود در این حوزه هستند.

او ادامه داد: مسؤولان دانشگاه تلاش دارند تا دغدغه پزشکان خانواده به ویژه مراقبان سلامت در خصوص تسهیلات، امکانات، حقوق و مزایا را رفع کنند.

اختیارات ستاد استانی، اختیاری شدن پزشک خانواده، ثبت اطلاعات در سامانه سیب و پرداختی‌های بیمه‌ای دیگر محورهای صحبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

عبدالرسول همتی سه محور این نشست را اختیاری شدن پزشکان خانواده از اول خرداد، سرانه پزشکان خانواده و مراقبان سلامت عنوان کرد و افزود: با توجه به مصوبات قبلی ستاد اجرایی کشور مبنی بر اختیاری شدن پزشک خانواده شهری در استان، در این نشست بر اجرایی شده آن از اول خرداد سال جاری تاکید شد.

او ادامه داد: پزشکان خانواده‌ای که تمایل دارند در برنامه پزشک خانواده به فعالیت خود ادامه دهند، باید ضوابط دانشگاه را اجرا کنند و پزشکان خانواده‌ای که مایل به خروج از برنامه هستند می‌توانند با همان تعرفه ۳۰ به ۷۰ به مردم در مطب‌های خود خدمات ارائه دهند.

معاون بهداشت دانشگاه از پیگیری کامل دانشگاه برای رفع چالش‌های موجود در حوزه پزشکان خانواده و مراقبان سلامت به ویژه موضوع پرداختی‌ها به صورت سرانه خبر داد.

دکتر همتی در خصوص مصوبات شورای عالی بیمه، حقوق مراقبان سلامت، جلسات دانشگاه، امور مراقبان سلامت، سرانه مراقبان سلامت و پزشکان خانواده، توضیحاتی ارائه داد.

طبیباتوو چرا متوقف ماند

یکی از موارد تاخیر ایجاد کننده در رونمایی از طبیباتو راهبری پزشک خانواده و ایجاد هماهنگی برای ایجاد ارتباط با این مهم در استان فارس بود حال آنکه این مهم به همین سادگی می تواند بصورت اختیاری درآید میلیون ها تومان هزینه نقدی و ماه ها هزینه زمانی به نیاک وارد آمد که بتواند بواسطه یک قابلیت از دیگر رقبا پیشی بگیرد.
البته بعنوان متولیان رشد و تولید سامانه بر این باوریم که قطعا سهولت در ارائه خدمات سلامت به مردم بزرگترین رسالت طبیباتو و نیز کادر درمان می باشد.